Pamätám si časy, keď som svoj ruksak nasilu tlačil do železného stojana na letisku s ošúchaným nápisom if it fits, take it onboard. V ruke som pri tom držal sveter, v ktorom som mal nenápadne zakrytú fototašku, pretože to bola „batožina“ navyše. A keď nám zrušili let do Paríža, pretože naše lietadlo zostalo uväznené v Belgicku kvôli štrajku, svoje peniaze som videl o štvrť roka neskôr. Taký bol starý Ryanair.

Od roku 2015 sa služby najväčšej európskej nízkonákladovky systematicky zlepšujú a okrem druhej príručnej batožiny sa s Ryanairom aj oveľa jednoduchšie komunikuje. A to je na nezaplatenie.

Dnes som riešil checkin letenky do Bruselu, kde beriem aj svoju malú sestru (moja malá sestra má zo dňa na deň 15 rokov, takže už taká malá nie je). Cestovať sama lietadlom však môže až od 16-tich. Ako vznikol problém? Jej letenku som rezervoval dodatočne, preto Ryanair netušil, že na palube bude mať dozor a neumožňil mi dokončiť checkin.

Už-už som sa videl, ako hádžem obe letenky do koša a kupujem nové dve na spoločnú rezerváciu. V číslach: dve-tri stovky v koši.

No nič, ale kým rezignujem na vlastnú smolu, idem skúsiť nemožné: kontaktovať Ryanair a skúsim vyriešiť vec podobrotky! Pravá hemisféra mi našepkáva, aby som ľavou rukou pre istotku rovno vytiahol kreditku… je to predsa Ryanair a všetci ho dobre poznáme.

Na na webe Ryanairu som už nejaký čas registroval funkciu Online Chat. Žeby sa dal tento problém vyriešiť bez písania zdĺhavých e-mailov a 20-minútového čakania na linke call centra?

Skúsime. Takto to vyzerá:

ryanair online chat

Dve sekundy po prihlásení sa mi ozvala Diane.
– „Serus, mám takýto a takýto problém, dá sa s tým niečo…?“
– „Nóó, let me see…“

O desať minút neskôr mi ešte stále nemizne úsmev z tváre: ja som to vybavil!

Písomne.
Zadarmo.
Rýchlo.
Ideálny spôsob komunikácie s aerolinkou.

Diane na druhej strane namiesto vymenovania nezmyselných poplatkov a komplikácií moju sestru checkla, a – teraz sa držte svojich náhodne priradených sedadiel – dokonca nám všetkým do rezervácie zadarmo priložila priority seats v piatom rade, aby sme sedeli spolu. Tie by inak stáli 13*6= 78 eur (letíme traja, spiatočná letenka).

Uff, čo sa práve stalo? Ryanair vyriešil môj problém nielen na počkanie a bez poplatku, ale navyše s pridaním služby v hodnote 78 eur k letenke zadarmo.
 
Ak vás Ryanair niekedy v minulosti sklamal alebo naštval, je ideálny čas na druhú šancu.

Aké máte v poslednej dobe skúsenosti s Ryanairom? Dajte vedieť na Facebooku.